Det har varit en väldigt lugn, skön och mysig midsommarhelg för min del. Mycket tid med familj och släkt följt av inte mindre än sju nya loppisar och antikbutiker på landet. Det är alltid roligt med nytt! Ibland kan de vara katastrof och ibland riktigt trevliga, men spänningen ligger ju just i att inte veta. Väntar ett fynd på nästa ställe? Kommer vi nu till en riktig guldgruva?
 
För min del har det varit en riktigt lyckad helg med flera roliga saker att packa upp när jag kom hem till skåne. Bortsett från en dansk Erik Kold-burk och ett litet marimekkoinslag är allt i svensk design. Kul!
 
En tallrik Berså (Stig Lindberg) från Gustavsberg blev helgens dyraste, men också mest pirrande, köp. Min första Bersådel. Kommer troligtvis att användas som uppläggningsfat. 
 
Ett Bollar-tefat och en kryss-tallrik från Upsala-Ekeby Gefle.
 
En djup Eva-tallrik från Gefle att använda som skål.
 
En lång smal teakbricka till min Karl Holmberg Götene-samling samt en smörkrusare från Nilsjohan.
 
Finaste Marimekkoservetterna hittade jag på ICA. Har spanat på dem flertalet gånger i andra affärer men ICA hade minsann vettigt pris!
 
Rivjärn med ställning i flera delar, också dem från Nilsjohan. Fyndades i mammas gömmor. 
 
Även denna kakburk från Erik Kold hade mamma i sin ägo. I alla fall tills jag fick syn på den!
 
Jag hoppas att ni också har haft en trivsam midsommarhelg, med eller utan midsommarfynd!
 
Gefle, Karl Holmberg, Loppisköp, Porslin, Svenskt porslin, Upsala-ekeby, berså, berså gustavsberg, erik kold, gustavsberg, marimekko, nilsjohan, stig Lindberg, teak,

Kommentera

Publiceras ej