Jag har då alltid älskat tv-serier. Ofta så mycket mer än filmer för man får följa med så mycket längre. Veronica Mars fick aldrig något riktigt avslut, den blev nerlagd och det var inte mer med det. Tills i våras när skaparna bestämde sig för att samla in pengar av fansen för att göra en film. Filmen ska spelas in nu i sommar och gissa vem var med och skänkte lite pengar? Pengar som gör att jag också får film och t-shirt hemskickat när allt är avslutat. Serien handlar i alla fall om Veronica Mars, en high school elev som löser fall på sin pappas detektivbyrå. Med många rappa konversationer, fina par och framförallt en underbar huvudroll är detta än av de bästa tv-serie jag sett. Filmen ska utspela sig tio år efter att serien tog slut, och oj som jag längtar!
 
En tv-serie som jag hittat de senaste veckorna är Castle och oj vad bra den är. Varje avsnitt har något som får mig att le, skratta högt eller till och med gråta och det är inte dåligt för att vara en procedural (en serie med nya fall i varje avsnitt). Den handlar om Richard Castle- en författare som slår följe med kriminalare Kate Beckett. Hon blir hans musa till en ny serie böcker och en helt fantastisk relation uppstår. Jag är för närvarande inne på säsong 3 och Castle och Beckett och de andra på stationen och Castle's familj är så himla bra! Såg häromdagen avsnitt 10 på säsong tre och som jag skrattade och njöt i slutet, helt fantastiskt bra. Nu hoppas jag ju bara att denna serie håller sig på denna nivå, den är inte nedlagd heller utan fortsätter med säsong 6 i amerikansk tv i höst. Alltid roligt att hitta en ny serie, men jag har aldrig hört talas om att den går på svensk tv dock? Trist på en så bra serie!
Uppdatering: Säsong tre av Castle börjar sändas på kanal 5 måndag den 10 juni 21:00.

1 kommentarer

Sofia- En blogg om tv-serier

03 Jun 2013 13:13

Jag älskar Veronica Mars, jag var också med och gav pengar till filmen och det ska bli så kul att få se den. Jag fick sånt hopp under insamlingen att jag såg framför mig en hel filmserie med Veronica Mars i alla fall om det går bra för filmen! :)

Castle står på in att se lista, men jag har aldrig riktigt hört något om den utan kände bara igen skådespelarna :)

Svar: Jag hade inte heller hört något om Castle, men så hittade jag 1a säsongen på DVD för 50 kronor i Helsingborg och slog till, och det ångrar jag inte! En riktig komedi-deckare! Hoppas du kommer att gilla den också!
Prickiga Systrar

Kommentera

Publiceras ej