Idag är det en vecka kvar till beräknad förlossning, så inom de kommande tre veckorna borde det rimligen finnas en liten hos maken och mig. Ett litet litet frö som ska få bo här med oss!
 
Under årets första vecka tog vi hem spjälsängen (en gammal från Brio som både Magnus och hans syster har sovit i) och köpte en ny madrass. Ytterligare några veckor senare tvättades madrassskydd, sängkläder, filtar och djur. Det hela kändes både overkligt, spännande och underbart. När jag nu i veckan har tagit mig an lite enkla pyssel som bidragit med lite färg till hörnan där hennes säng står har den känslan blivit ännu starkare. 
 
Nedan kan ni se hur vi har valt att göra:
 
Klädhängaren är ett loppisfynd för en tia som har klätts om med trianglar i dekorplast. 
 
Hyllorna är kryddhyllor från Ikea för under tre guldpengar styck som målats med två lager gul färg.
 
Överkastet är det virkprojekt jag kämpat med sedan trettonhelgen. Sextiosex mormorsrutor senare och jag är nöjd med mitt första (i alla fall i vuxen ålder) virkprojekt! 
 
Hushyllan köpte jag på en loppis i somras för en femma. Med lite vit färg och några scrapbookingpapper ur samlingen fick den ett nytt liv. Efter lite pill med små vimplar och färgad rök i dekorplast var det bara för katterna att flytta in.
 
Tavlorna är en present som blivande moster Sara, Lilla Prick, har ritat. För att få in ytterligare lite färg valde jag dock att plasta passepartouterna i varsin glad färg.
 
På golvet ligger två små mattor från IKEA och på sängkanten hänger en filt från Ekelund som blivande mormor har köpt och en virkad filt i sicksackmönster som blivande moster har virkat. 
 
I sängen ligger också babynestet som blivande mormor sytt!
 
Se där ja, det var det! Vad tycks? 
 
BRIO, Babynest, Klädhängare, Mormorsrutor, Spjälsäng, babyfilt, barnrum, dekorplast, diy, ekelund babyfilt, färger, garn, hushylla, ikea kryddhylla, pyssel, sicksackfilt, virkat,

3 kommentarer

Blivande faster

16 Feb 2014 17:38

Så mysigt hon kommer att få! Jättefint!

Svar: Tack blivande faster :)
Prickiga Systrar

Annapanna

16 Feb 2014 17:52

Så fint! Ni har det så mysigt för lillan. Vi längtar tills vi får träffa lillan :)

Svar: Vi längtar ocksååå!
Prickiga Systrar

Johanna

16 Feb 2014 17:54

Åh, vilken underbar liten hörna för en liten att flytta in i! Du är så duktig på att få till helheten och de små detaljerna. All lycka till er!

Svar: Tack Johanna :) Det var kul att du tycker det!
Prickiga Systrar

Kommentera

Publiceras ej