Efter många gråa dagar kändes det välförtjänt med lite sol igår. Maken och jag tog en tur med bilen och det var nästan att vi trodde att våren var på ingång där vi körde mellan de gröna fälten. Jag längtar efter att köpa hem tulpaner och möta vårens promenader med en barnvagn framför mig. Bortom längtan finns det dock någon smula förnuft som viskar att det faktiskt bara är mitten av januari. Så jag tänker om och lovar att vara glad och nöjd om solen bara ger mig ljus om dagarna. Hellre kallt och ljust än milt och grått!
 
Hur som helst såg jag i all denna vårkänslokarusell att ICA har flera fina saker att kika på. Filten, som nu bara finns i vitt och när jag köpte min bara fanns i grått, är verkligen att rekommendera. Jag som använder filt så mycket och ofta att jag knappt vågar erkänna sliter vanligtvis ut filtar på löpande band, men denna, som jag då har i grått, ser precis lika fin ut som när jag köpte den - trots tvättar och flitigt användande. Big like på det!
 
Ljusen med genomskinlig ljuskopp är jag sugen på att köpa hem. Har läst mig till att de blir extra fina i transparanta lyktor och hade gärna testat. Diskstället, tejpen och blocket är inte aktuella för mig just nu men ändå så väldigt vårigt glada att jag inte kunde låta bli att tråna lite. Får se om jag hamnar på ICA en dag snart!
 

Kommentera

Publiceras ej