Som de flesta av er redan vet är det Lilla Prick, Sara, som brukar virka men (hör och häpna) nu har även jag ett virkprojekt på gång. Jag fick för ett tag sedan inspiration till att göra denna typ av mormorsrutor efter en bild på instagram. Sedan dess har Sara lärt sig att göra dem, och nu även lärt mig hur man gör. Detta innebär i sin tur att detta är det enda jag kan virka. I nuläget räcker det dock gott och väl eftersom det behövs en hel del rutor för att bli något. Just detta är tänkt att bli en filt till bebisen eller ett överkast till hennes säng. Om (eller när) jag blir klar får vi se, men en sak är i alla fall säker - även om detta är det enda jag klarar av att virka så är jag löjligt stolt. Jag gör en egen filt och det ser ut att kunna bli ganska bra!
 
 
Mormorsrutor, babyfilt, bebisfilt, diy, mormorsruta, pyssel, virka,